2016. január 23., szombat

Napi recept: baconos-sajtos bundáskenyér muffin

Sziasztok!
Nagyon szeretek főzni, úgyhogy úgy gondoltam, a „lyannaságok” sorába bizony elfér egy-egy recept. A családom nőtagjai egytől egyig kenterbe vernék Gordon Ramsayt, úgyhogy volt honnan tanulnom a főzés iránti szeretetet – remélem, a tehetséget is, eddig nem volt rám panasz.
Az összes receptről, amit itt majd közzéteszek elmondható, hogy egyszerűek, könnyen elkészíthetők, többségében költséghatékonyak is, ezért bátran ajánlom kezdő szakácsoknak és szakácsnőknek is! J
Ha szeretnétek még recepteket látni, akkor jelezzétek bátran! Illetve azt is, ha elkészítettétek ezt a kis finomságot.
(A mellékelt képeket én magam készítettem.)

Az alábbi recept – ahogy még sok másik is – a nagymamámtól származik, ő nemcsak rengeteg receptet gyűjtött össze és kísérletezett ki az évek során, de modern nagyiként állandóan bújja az internetet, mindig kipróbál valami újdonságot is. Ez a baconos, sajtos, bundáskenyeres muffin is valahonnan a google mélységeiből származik.

Baconos-sajtos bundáskenyér muffin

Elkészítési idő: előkészületek: kb. 10 perc, sütés: kb. 10 perc
Bevásárlólista: szeletelt kenyér, egy csomag bacon, egy doboz tojás, trappistasajt  (és olaj, ha nincs otthon).


A kenyérszeleteket (én 12-es muffinformában készítettem, ehhez három szelet csomagolt kockakenyeret használtam) kockákra vágtam. A muffinsütő kis fakkjaiba muffinpapírt helyeztem. A kenyérkockákat beleforgattam a felvert tojásba, amibe pici tejet is öntöttem, illetve egy kis olajat is adtam a keverékhez, s minden formába 3-4 db kenyérkockát tettem. Erre jött a csíkokra vágott bacon szalonna, én ebből csak két csíkot használtam, de ízlés szerint lehet többet is, illetve lehet akár helyettesíteni is a bacont sonkával, párizsival, bármivel. A maradék tojásba reszeltem trappista sajtot, s mindegyikre kanalaztam 2-3 evőkanállal. A tetejére még lehet tenni ízesítésként zöldfűszeres vajat, ezt a lépést én ezúttal kihagytam.
Pontos arányok nincsenek, én ehhez a művelethez öt tojást használtam fel összesen, de ha valaki 6-os sütőben süti, elég lehet kettő vagy három is.
Tejfölös mártogatóval is lehet kínálni, én azt javaslom, hogy mindig kicsit felmelegítve tálaljuk, úgy finomabb.




2 megjegyzés:

  1. Szia! :)

    Először is: szuper nagyon a blodod, igazán tükröz téged! :) Olyan Lyannás <3 Tök jó, hogy te is indítottál ilyen személyes oldalt, szívesen olvasgatom a bejegyzéseidet. ^^
    Hihi, érdekes recept, köszi, hogy megosztottad, valamiért nekem eszembe se jutott volna sós muffint készíteni, de jó ötlet! ^^ Lehet, majd ki is próbálom. :) Mondjuk hús nélkül. :D Biztos nagyon fincsi lehet. ^^

    Sok sikert a továbbiakban! :)

    Luna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm, hogy írtál! :)
      Illetve köszönöm a kedvességed és a bókot, nagyon jólesik! <3
      Igen, ez ugyan a receptben nem szerepel, de el tudok képzelni a bacont helyettesítve bármilyen zöldséges verziót is, biztosan úgy is nagyon finom!
      Köszönöm! :*
      Lyanna

      Törlés